Living Inside A Book

collage & dump

The man who said “I’d rather be lucky than good” saw deeply into life. People are afraid to face how great a part of life is dependent on luck. It’s scary to think so much is out of one’s control. There are moments in a match when the ball hits the top of the net, and for a split second, it can either go forward or fall back. With a little luck, it goes forward, and you win. Or maybe it doesn’t, and you lose.

— Match Point (2005)

Die Bäume

Denn wir sind wie Baumstämme im Schnee. Scheinbar liegen sie glatt auf, und mit kleinem Anstoß sollte man sie wegschieben können. Nein, das kann man nicht. Denn sie sind fest mit dem Boden verbunden. Aber sieh, sogar das ist nur scheinbar. 
(Franz Kafka)

Bahan tugas beberapa minggu lalu. Lama-lama jadi kepikiran.

Interpretasi bebasnya kira-kira begini. 

Kita ini, manusia, seperti pohon-pohon di tengah hamparan salju, yang kelihatannya cuma tergeletak ringan di atas tanah dan begitu ringkih dan rapuhnya sehingga bisa didorong dengan mudah. Padahal, sebenarnya di balik itu ada akar-akar yang mengikat kuat batang-batang pohon itu dengan tanah. Akar itu apa? Bisa jadi keluarga, komunitas, manusia-manusia lain, atau apapun yang berkaitan erat dengan kita. Sesuatu yang seandainya kita coba untuk jauhi dan tinggalkan, pada akhirnya akan kembali juga. Sesuatu yang kita pikir mengikat, padahal itu cuma kelihatannya saja.

Cuma ‘perasaan’ saja. Tapi kenyataannya begitu.

The Garden of Words - Rain (Long Ver.)

image

Yep. Ini ending songnya film Makoto Shinkai yang baru rilis Mei lalu, Kotonoha no Niwa / The Garden of Words. Agak telat sih gue nyadar kalau ternyata OST-nya bagus. Habis kesan pertama nonton rasanya kurang greget, pasalnya ekspektasi gue masih kebawa-bawa 5 Centimeters per Second—ternyata/untungnya, enggak. Bahagia banget sih… nggak juga lah ya, cuma agak lebih ringan aja. Cukup pada 5 cm/s aja lah gue nangis bombay belasan kali pun gue nonton. (ノT_T)ノ彡┻━┻

Gue suukaaa banget versi panjang yang ini. Intronya, ‘hujan’-nya, suaranya si Motohiro Hata. Ceritanya gue menemukan lagi lagu ini H-1 pindah mendadak ke kos-kosan nun jauh di Depok gara-gara jadwal kegiatan maba yang tau-tau berubah buat program gue. /ffuuu …ada kali sepuluh harian gue dengerin ini melulu, kapan pun gue nganggur di kamar, dengerin kereta lewat, bosan, lapar, kesepian dan miskin suplai hiburan berhari-hari jadi manusia gua tanpa internet di kosan. 

Walhasil, setiap kali gue denger ini jadi kebayang stasiun UI orz …adegan hujan masterpiece milik Makoto Shinkai itu seorang. Dewa sekali, kk. 

1,233 Plays
雄大
Shingeki no Kyojin OP instrumental

issaizanightofdesire:

For anyone who has always wanted to sing along the opening theme of Shingeki no Kyojin, or just want some epic music while uhhh.. making breakfast or giving the dogs a bath or something. xD 

These arrangements are by Yuudai. :) 

Instrumental ->

Instrumental with chorus ->

∠( ゚Д゚)/イエエエエエエエエエエエガアアアアアアアア!!!

(Source: tatsuhissa)

nurui:

諌山創」Isayama Hajime ≫ Shingeki no Kyojin

↪ ”…I thought, ‘I’ll make something that remains in people’s memories!’”

why of course

my first impression on this manga was rather (too) intense to be forgotten (“ ̄▽ ̄)

very well done, sensei, very well done…

(Source: ukaku)

Law, Like Love

Law, say the gardeners, is the sun,
Law is the one
All gardeners obey
To-morrow, yesterday, to-day.

Law is the wisdom of the old,
The impotent grandfathers feebly scold;
The grandchildren put out a treble tongue,
Law is the senses of the young.

Law, says the priest with a priestly look,
Expounding to an unpriestly people,
Law is the words in my priestly book,
Law is my pulpit and my steeple.

Law, says the judge as he looks down his nose, 
Speaking clearly and most severely,
Law is as I’ve told you before,
Law is as you know I suppose,
Law is but let me explain it once more,
Law is The Law.

Yet law-abiding scholars write: 
Law is neither wrong nor right,
Law is only crimes
Punished by places and by times, 
Law is the clothes men wear 
Anytime, anywhere, 
Law is Good morning and Good night. 

Others say, Law is our Fate; 
Others say, Law is our State; 
Others say, others say, 
Law is no more, 
Law has gone away. 

And always the loud angry crowd, 
Very angry and very loud, 
Law is We, 
And always the soft idiot softly Me. 

If we, dear, know we know no more 
Than they about the Law, 
If I no more than you 
Know what we should and should not do 
Except that all agree 
Gladly or miserably 
That the Law is 
And that all know this 
If therefore thinking it absurd 
To identify Law with some other word, 
Unlike so many men 
I cannot say Law is again, 

No more than they can we suppress 
The universal wish to guess 
Or slip out of our own position 
Into an unconcerned condition. 
Although I can at least confine 
Your vanity and mine 
To stating timidly 
A timid similarity, 
We shall boast anyway: 
Like love I say.

Like love we don’t know where or why, 
Like love we can’t compel or fly, 
Like love we often weep, 
Like love we seldom keep.

W. H. Auden

titanicrealtime:

Water-stained violin proven to be the one that played Nearer my God to Thee by Wallace Hartley as the Titanic sank is found. [x]

It is the instrument that he played as the ship went down in the Atlantic, and that he later used as a buoyancy aid once Titanic went down.

The violin was discovered only by chance when the son of an amateur musician found it in his attic. It was given to his mother by her violin teacher and was left gathering dust.

The discovery was almost too good to be true, prompting experts to have the relic forensically examined by some of the most revered scientific bodies in Britain.

Now, after seven years of testing at a cost of tens of thousands of pounds, the water-stained violin has been proven to be the one played by Hartley on the night of the tragedy.

These pictures show how incredibly well-preserved the rose wood violin is despite its age and it being exposed to the sea for 10 days after the sinking.

There are two long cracks on its body that are said to have been opened up by moisture damage.

The photos also show the corroded engraved silver plate screwed onto the base of the fiddle that provided scientists with they key proof of its authenticity.

The historic violin, said to be worth a six figure sum, will go on public display at the Belfast City Hall, where Titanic was built, at the end of March.

Negotiations are also under way to exhibit it in museums around the world including America. It is likely to be auctioned off in the future.

Titanic experts have described it as the most important artefact associated with the infamous liner to have come to light.

Pungguk

Mereka telah menuliskan terlalu banyak prosa dan cerita tentang hujan, hingga layaknya secarik pesan ini hanya akan teronggok dan berdebu di sudut kamarku. Aku tahu, kamu tak suka sastra. Tapi hujan turun lagi hari ini, dan aku sudah terlalu akrab dengan ngilu yang menusuk-sesak bilik-bilik ulu hati. Maka, hari ini kuputuskan melihatmu lagi. Menemuimu dalam satu-dua kata yang kau ketikkan di kala lelah dan tiga-empat lainnya yang kauungkap karena jenuh. Dengan talu hujan di kaca jendela dan secangkir kopi seduh, aku menyimakmu. 

.

Mendengarmu,

.

katamu,

.

keluhmu,

.

kelakarmu.

.

..

Kamu tahu? Kita masih seperti dulu. Dua kemarau dan dua penghujan hampir habis di kota tuamu ini sejak kau tidak lagi tinggal di sini, tapi aku masih senang menunggumu pulang di tiap-tiap penghujung musim. Karena dalam ingatanku, kamu tetap saja anak lelaki bermata sayu yang dulu. Karena kamu masih seperti bulan, dan aku masih si pungguk yang merindumu.

.

Dan aku tetap saja rindu.

.

Aku masih saja rindu.

If a writer falls in love with you, you can never die.
Ultralite Powered by Tumblr | Designed by:Doinwork